Ćwiczenie 29 – Intencja w tangu… Zrób to trochę inaczej :)

O tym jak inicjować ruch oraz prowadzić w tangu można by bardzo długo opowiadać.

Słowem kluczem jest tutaj „magiczna” intencja ruchu, której nauka jest nieodzownym elementem wszystkich kursów tanga.

Dzisiaj jeden ze sposobów, trochę moim zdaniem niestandardowy.

Stań z partnerką w bliskim trzymaniu tangowym. Weź głęboki wdech (poczujesz wtedy jak „rośniesz” w swoim ciele i stajesz się trochę jakby wyższy), a następnie „płynnie” wypuść powietrze, przy okazji rozluźniając ciało. Twoje ramiona powinny opaść wtedy lekko w dół, a ty powinieneś poczuć, iż jesteś bardziej w podłodze.

Spróbuj powtórzyć to ćwiczenie trzy lub cztery razy (by partnerka wyraźnie poczuła zmianę poziomów), a gdy już to opanujesz – natychmiast po rozluźnieniu ciała zrób krok do przodu (oczywiście razem z partnerką). Jeżeli dobrze połączysz oba ruchy: ten lekko w dół z tym do przodu, partnerka powinna bez żadnych wątpliwości podążyć za twoim prowadzeniem. Pamiętaj tylko o tym, by w kroku do przodu przesuwać w równomierny sposób swoją oś (bez pochylania górnej części ciała w kierunku partnerki).

Ważne: Nie wykonuj jednocześnie ruchów: w dół i do przodu. Postaraj się by były one wyraźnie od siebie oddzielone. Dzięki temu unikniesz ryzyka wypadnięcia z osi, a twoja intencja będzie przyjemniejsza dla partnerki.

Jeżeli opanujesz to ćwiczenie postaraj się teraz zminimalizować wyczuwalność „ruchu w dół” przez partnerkę do niezbędnego minimum.

P.S. Jeżeli nie masz w w danym momencie osoby, z którą możesz ćwiczyć – możesz oczywiście spróbować wykonać ten ruch solo. Jednakże poprawność jego wykonania zweryfikujesz dopiero tańcząc w parze.


Kategoria ćwiczenia: chodzenie, oddychanie/rozluźnienie

Miejsce wykonywania ćwiczeń:  w domu, na milondze, na praktice

Solo / w parze: solo

Narzędzia potrzebne do ćwiczenia: brak

Co poprawisz w tangu dzięki temu ćwiczeniu: Nauczysz się, że prowadzić można partnerkę na różne sposoby i być może zaczniesz robić to lepiej :)


Uwaga 1: Przed wykonywaniem każdego ćwiczenia opublikowanego na tym blogu, jeżeli nie jesteś pewny, czy na pewno możesz je wykonać w sposób bezpieczny dla własnego ciała – skonsultuj się proszę ze swoim lekarzem lub fizjoterapeutą.

Uwaga 2: Jeżeli opis wykonania ćwiczenia nie jest dla Ciebie zbyt jasny lub masz dodatkowe pytania – wyślij proszę do mnie maila na adres: szymon@twototango.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *