Ćwiczenie 30 – Tajemnice prawej ręki, czyli w poszukiwaniu kręgosłupa :)

Uwaga! Jest to ćwiczenie dla osób prowadzących w tańcu (partnerów).

Jak pisałem w: Ćwiczenie 23 – Podaj plecom pomocną dłoń i znajdź z nimi kontakt :) podczas tańca w bliskim objęciu twoja prawa dłoń spoczywa gdzieś na plecach partnerki (w zależności od tego w jakim stylu tańczysz i pod jakim kątem twoje ciało jest ustawione w stosunku do osoby podążającej).

Wszystko jest ok, jeżeli styl jakiego używasz jest twoim świadomym wyborem. Niestety często się zdarza, że trzymanie w tzw. stylu „V” wychodzi samoistnie, co objawia się tym, że twoja prawa ręka „ląduje” poniekąd automatycznie na prawej łopatce partnerki (lub nawet ciut za nią), a ty jesteś dość mocno zrotowany górą ciała w stosunku do jej klatki piersiowej.

Jeżeli dotyczy cię powyższy opis, spróbuj następnym razem ustawić się z partnerką w taki sposób, by twoja prawa dłoń była przyklejona do jej pleców dokładnie na linii kręgosłupa. Spowoduje to najprawdopodobniej „automatyczne” odkręcenie twojej klatki w prawo oraz wymusi twoje równolegle ustawienie w stosunku do partnerki.

Spróbuj zatańczyć w tej pozycji. Jeżeli taki sposób trzymania dłoni nie był ci wcześniej bliski, to na początku być może będzie ci trochę dziwnie. Ale najprawdopodobniej za jakiś czas poczujesz, że wiele kroków wychodzi w tej pozycji dużo łatwiej, niż gdy twoja klatka jest mocno zrotowana w stosunku do klatki piersiowej partnerki.

Jeżeli już opanujesz to trzymanie – zacznij świadomie wybierać sposób w jaki obejmujesz partnerkę.


Kategoria ćwiczenia: objęcie

Miejsce wykonywania ćwiczeń: na milondze, na praktice, w domu

Solo / w parze: w parze

Narzędzia potrzebne do ćwiczenia: brak

Co poprawisz w tangu dzięki temu ćwiczeniu: przyjemność objęcia dla partnerki


Uwaga 1: Przed wykonywaniem każdego ćwiczenia opublikowanego na tym blogu, jeżeli nie jesteś pewny, czy na pewno możesz je wykonać w sposób bezpieczny dla własnego ciała – skonsultuj się proszę ze swoim lekarzem lub fizjoterapeutą.

Uwaga 2: Jeżeli opis wykonania ćwiczenia nie jest dla Ciebie zbyt jasny lub masz dodatkowe pytania – wyślij proszę do mnie maila na adres: szymon@twototango.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *