Ćwiczenie 16 – „Lustereczko powiedz przecie…”

OPIS ĆWICZENIA

Jest to ćwiczenie dla osób, które prowadzą w tańcu (partnerów).

Tańcząc z partnerką (np. na milondze) spróbuj tak ustawić lewą dłoń (trzymając nią oczywiście rękę partnerki), by była cały czas dla niej tak jakby „lusterkiem”, w którym może się przeglądać.

Tę pozycję dłoni powinieneś starać się utrzymać (z małymi wyjątkami) podczas większości kroków, jakie wykonujesz z partnerką. Innymi słowami – partnerka praktycznie nigdy nie powinna gubić tego wyimaginowanego „lusterka” z oczu (w szczególności z powodu Twoich ruchów lewą ręką w trakcie wykonywania figur) i cały czas powinna móc się w nim przeglądać. Czytaj dalej Ćwiczenie 16 – „Lustereczko powiedz przecie…”

Ćwiczenie 15 – Ach te pośladki!

Generalnie często na zajęciach tanga słyszy się o tym, by rozluźnić dolną część pośladków. Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić :)

Ale i na to jest sposób. Wystarczy ustawić kolana, tak jak zostało to opisane w Ćwiczeniu 3 – Zadbaj o swoje kolana. Jeżeli zrobisz to prawidłowo, Twoje pośladki powinny się rozluźnić (będziesz mieć wrażenie, że „ciążą” Ci teraz trochę bardziej w dół).

Jak już opanujesz ww. sposób popróbuj:
– rozluźniać pośladki przez kolana (czyli rozluźnienie kolan będzie samoczynnie powodowało rozluźnienie pośladków),
– rozluźniać kolana przez pośladki (czyli rozluźnienie pośladków będzie samoczynnie powodowało rozluźnienie kolan).

No i oczywiście spróbuj wykorzystać te nowo nabyte umiejętności w tańcu :) Czytaj dalej Ćwiczenie 15 – Ach te pośladki!

Ćwiczenie 14 – Bądź „zwarty i gotowy” :)

Jeżeli chcesz by Twój ruch w tańcu był precyzyjny, a Twój partner miał wyraźnie większy komfort tańczenia z Tobą, spróbuj zamknąć swój splot słoneczny (i utrzymać później ten stan podczas tańca).

Jak to osiągnąć? Jest na to prosta i skuteczna (w większości przypadków) metoda:
– ułóż swoje usta w „rurkę” („dziubek”),
– zacznij wydmuchiwać powietrze tak jakbyś robił(-a) to przez słomkę.

Jeżeli wykonasz to w ćwiczenie w prawidłowy sposób, poczujesz „zamykające” się żebra, a tym samym splot słoneczny :) Teraz tylko pozostaje utrzymać to wrażenie w tańcu :)

P.S. Zamknięcie splotu nie oznacza tańczenia ze spiętym brzuchem :)

Czytaj dalej Ćwiczenie 14 – Bądź „zwarty i gotowy” :)

Ćwiczenie 13 – O dysocjacji raz jeszcze, ale trochę na opak :-)

Ćwiczenie to jest uzupełnieniem do Ćwiczenia 12 – Wariacja na temat dysocjacji.

1.  Stań na złączonych nogach.
2. Zacznij skręcać płynnie biodra (bez klatki piersiowej) w prawą stronę, nabierając stopniowo powietrze w płuca. Jak wykonasz ten ruch prawidłowo, Twoja klatka piersiowa zdysocjuje się w lewo.  Ważne zasady:
– pamiętaj by podczas tego ruchu biodra pozostawały ciągle na tej samej wysokości (czyli biodro, które się skręca nie powinno iść np. w górę),
– klatka piersiowa powinna pozostać cały czas w kierunku „do przodu” (czyli nie skręca się razem z biodrami).
3. Gdy dojdziesz do maksymalnego zakresu swojego ruchu, rozluźnij górę ciała (powyżej bioder) i wraz z wydechem powietrza dokręć ją teraz delikatnie w prawo.
5. Zrób parę razy to ćwiczenie w zaproponowany powyżej sposób, a następnie zmień stronę i wykonaj je tym razem w lewo.

Ważne! Wykonuj ćwiczenie w butach na śliskich podeszwach lub w skarpetkach, których poślizg zwiększyłeś/-aś talkiem. Inaczej będzie Ci trudno wykonać poprawnie wszystkie fazy ruchu.

Czytaj dalej Ćwiczenie 13 – O dysocjacji raz jeszcze, ale trochę na opak :-)

Ćwiczenie 12 – Wariacja na temat dysocjacji

Ćwiczenie to jest przeznaczone dla osób znających podstawy dysocjacji. Być może zresztą zawsze ćwiczysz ją w zaproponowany poniżej sposób, a jeżeli nie to w wolnej chwili wypróbuj moją propozycję :)

1.  Stań na złączonych nogach.
2. Zacznij dysocjować klatkę piersiową w prawą stronę, równocześnie nabierając stopniowo powietrze w płuca. Ważne zasady:
– pamiętaj by skręcała się cała klatka piersiowa, a nie tylko ramiona, które notabene powinny pozostać cały czas na tej samej wysokości (czyli powinieneś/powinnaś czuć, że ruch skrętny zaczyna się na wysokości brzucha i obejmuje wszystkie żebra, a żadne ramię nie jest wyżej od drugiego),
– biodra powinny pozostawać w tej fazie ruchu cały czas w kierunku „do przodu” (czyli nie skręcają się razem z klatką); by sobie to ułatwić – możesz je lekko kontrować w lewo podczas wykonywania dysocjacji,
– jeżeli ramiona masz wysunięte do przodu lub np. przyjąłeś postawę objęcia tangowego – odległość między lewym łokciem i lewymi żebrami oraz prawym łokciem i prawymi żebrami powinna pozostać praktycznie niezmienna w trakcie trwania całego ruchu (mówiąc kolokwialnie – przestrzeń „pod pachami” nie powinna się za bardzo zmieniać).
3. Dojdź do maksymalnego zakresu swojego ruchu (pamiętaj – biodra nie powinny się skręcać razem z klatką).
4. Rozluźnij teraz dół ciała wraz z wydechem powietrza. Jeżeli wykonałeś/-aś wszystkie ww. kroki poprawnie – biodra samoczynnie powinny dokręcić się w kierunku aktualnej pozycji Twojej klatki piersiowej.
5. Zrób parę razy to ćwiczenie skręcając się w prawo. Później oczywiście zmień kierunek ruchu i spróbuj powtórzyć je tym razem w lewo.

Ważne! Wykonuj ćwiczenie w butach na śliskich podeszwach lub w skarpetkach, których poślizg zwiększyłeś/-aś talkiem. Inaczej będzie Ci trudno wykonać poprawnie wszystkie fazy ruchu.

Jak już poczujesz się komfortowo z tym ćwiczeniem – skocz do Ćwiczenia 13 – O dysocjacji raz jeszcze, ale trochę na opak :-)

Czytaj dalej Ćwiczenie 12 – Wariacja na temat dysocjacji